Utvalda projekt

Utmanande projekt drivier vår passion

Välkommen till SUTEKI, där framtidens teknik möter nutidens visionärer. Vi är ledande inom flera banbrytande teknologier, inklusive hologram, AI, VR, AR, Metaverse, Virtual Showroom och beröringsfri teknik. Vi strävar efter att ständigt utforska och utveckla framtidens teknik för att skapa dynamiska och inspirerande lösningar för våra kunder.

Våra utvalda projekt representerar det bästa av vad vi kan erbjuda, och illustrerar hur vi förvandlar innovativ teknik till praktiska verktyg som förändrar sättet vi lever och arbetar på.

  • Alla projekt
  • Hologram
  • VR
  • AR
  • AI
  • Metaverse
  • Virtual Showroom
  • Beröringsfri Teknik
  • Föreläsningar

Huaweis popup-event i köpcentrum runt om i Skandinavien blev en succé. Vi producerade hologram samt installerade tre holografiska displayer i bakväggen. 

Hexagon är ett globalt företag som har valt att underlätta samarbeten inom försäljning, utbildningar och events. Idag kan Hexagon demonstrera sina produkter, samt genomföra utbildningar och events direkt i miljön på alla sina marknader. 

Envirotainer är världsledande inom temperaturkontrollerade containrar för läkemedelsindustrin. Att följa rätt protokoll i hanteringen är livsavgörande. SUTEKI utvecklade en VR-simulator där personal kunde träna upp sina färdigheter i hur man hanterar Envirotainers containrar.

PepsiCo, inc, är ett amerikanskt multinationellt livsmedelsföretag och dryckestillverkare som valde att testa beröringsfri teknik från Ultraleap för beställning av snabbmat. Bl.a. fann man att beröringsfri beställning var ergonomiskt överlägsen pekskärmar. 

beröringsfri teknik

Innovativ teknologi förändrar sättet vi interagerar med digitala skyltar och möjligheterna är oändliga. Tänk dig att kunna nå in i en digital skylt och manipulera objekt på skärmen utan någon fysisk kontakt – det är precis vad haptisk teknologi kan åstadkomma.

Linet hade som mål att utveckla ett virtuellt showroom med en 3D-portföljpresentation för sina kunder. Genom att ta hänsyn till Linets specifika behov och önskemål designades ett skräddarsytt virtuellt showroom med högkvalitativa 3D-modeller, produktbeskrivningar och möjligheten att testa och förstå alla produkters möjligheter. Plattformen erbjuder en dynamisk och mångsidig produktpresentation som är globalt tillgänglig.

AstraZeneca, var huvudsponsor för den 16:e Pragkonferensen som arrangerades av Society for Radiation Oncology, Biology, and Physics. För att förbättra den virtuella upplevelsen för gästerna som deltog i konferensen online designade  vi ett virtuellt showroom. AstraZenecas tillhandahöll också information om deras produkter för behandling av cancer, vilket gjorde det möjligt för deltagarna att lära sig mer om de senaste framstegen inom cancerbehandling. Plattformen erbjuder en dynamisk och mångsidig produktpresentation som är globalt tillgänglig.

Vi är stolta över att presentera Spatial.io, en ny innovativ plattform som tar virtuella möten och evenemang till en helt ny nivå. Med Spatial.io kan användare skapa sin egen avatar och utforska en metaverse-miljö med andra användare från hela världen.

Tillsammans  med Accenture i Tyskland utvecklade SUTEKI en holografisk AI Concierge som har sitt syfte i att före en konversation med besökare inom retail, museum, flygplatser, hotell och restauranger. Projektet lanserades under Websummit 2016 och inför Accentures Diamond clients.

McDonald’s Skandinavien hade utmaningar att sammanställa rapporter veckovis, vilket krävde 2 ekonomer som granskade hundratals av mikrotransaktioner. Det var extremt tidskrävande och det skedde flertalet mänskliga misstag. SUTEKI utvecklade en mjukvara som används för att automatisera uppgifter som annars skulle utföras manuellt av en människa. Resultat: 768 timmar
frigjorda, 260% avkastning och 100% minskade misstag.

Ai-leen är en AI-värd som bygger på machine learning-teknik och är utvecklad för att svara på frågor och visualisera olika processer och funktioner som rör Envirotainers produktsortiment. Hon är särskilt användbar som mässvärd och har blivit väl omtyckt bland sina nya kollegor.

Med hjälp av mobiltelefonen kan Envirotainer nu exponera sina enorma containrar på ett imponerande och engagerande sätt.

Dracula fick stor uppmärksamhet i samband med Kungliga Operans uruppförande 2017 – första gången som vampyren tog ton på en stor operascen. Vi skapade flera hologram och artwork till Dracula och Kungliga Operan. 

Oticon är en världsledande tillverkare av hörapparater och tillbehör. För en mässa i Orlando, USA valde Oticon holografiska displayer från Realfiction. 

Onboarding av nya medarbetare är ett områden där HR kan dra stor nytta av Metaverse. Istället för en tre timmar lång presentation över videolänk, vilket kan leda till trötta ögon, begränsad kreativitet och effektivitet, kan nyanställda få en virtuell introduktion och träffa nya  kollegor i ett delat virtuellt rum. Det ger en mycket starkare känslan av närvaro och plats.

Till Samsung byggde vi ett spel i Augmented Reality. Spelet var en del av Telias kampanj inför lanseringen av Samsung Note 9. Spelet gick ut på att hitta olika skattkistor fyllda med guld på utvalda ställen i Sverige. De som lyckades få ihop mest guld vann en Samsung Note 9. Sista skattkistan var alltid placerad inne i en Teliabutik.

Ultraleap TouchFree är en komplett lösning som gör det enkelt att distribuera snabb och smidig beröringsfri interaktion med hjälp av geststyrning. Testa den idag och upptäck själv varför konsumenter värdesätter beröringsfri interaktion högre än pekskärmar och mobila lösningar.

I Yamahas SMT virtuella showroom kan du utforska deras Intelligent Total Line Solution och programvarufunktioner i en helt immersiv 3D-miljö. Med all information du behöver tillgänglig vid dina fingertoppar kan du enkelt lära dig om Yamahas produkter och lösningar i din egen takt. Upptäck möjligheterna och upplev framtiden för produktion med Yamaha.

Vi har den perfekta lösningen för detaljhandelsföretag som vill skapa en engagerande kundupplevelse – Web VR Showroom. Vår plattform gör det möjligt för dig att visa upp dina produkter genom interaktiva 3D-modeller och bildgallerier. Du kan till och med ladda upp avancerat innehåll som produktvideor för att förbättra kundupplevelsen. Dessutom länkar vi sömlöst samman dessa virtuella skärmar med din e-butik, vilket gör det enkelt för kunderna att köpa de produkter de är intresserade av.

Servier Laboratories är ett internationellt läkemedelsföretag med huvudkontor i Frankrike och styrs av en ideell stiftelse.

Den virtuella utställningshallen handlar om att presentera produktportföljen och tjänsterna. Det är en utmärkt lösning för att öka antalet potentiella kunder online. Servier deltar i många evenemang under året, så det här är en utmärkt lösning för att täcka online-aktiviteter. Utställningshallen är webbaserad och tillgänglig 24/7.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundare har kommit till Metaverse tack vare staden Wien och han vill prata med dig. Ställ frågor som “Hur känns det att bara existera som en avatar?” Eller “Hur påverkas din libido av att endast se pixlade människor?”

Nu har du chansen att ställa dina brännheta frågor till honom i Metaverse!

På mässorna Advanced Engineering & Elektronik i Göteborg, presenterade Suteki för första gången i världshistorien en holografisk mässvärd byggd på en AI. Mässvärden Hewo kommer att finnas i entrén till mässan och kommer bland annat att kunna förenkla besökarnas navigering i mässhallen.  genom att svara på direkta frågor.

svg

NovaMedia hade som ambition att skapa den bästa kundupplevelsen och kundsupporten för lotteri i Sverige. För att uppnå detta valde de SUTEKIs AI-lösning för kundtjänst.

Merck är ett globalt läkemedels- och life science-bolag. Till deras säljavdelning i Tyskland och Österrike tog vi fram en POS-app i AR. Med appen kan Mercks säljare visa hur olika POS-material gör sig väl på ett apotek. Respektive apoteksansvarig farmaceut kan sen lägga en beställning direkt via appen.

Med över 100 miljoner spelare varje månad, är League of Legends det mest spelade spelet i världen. Som officiella sponsorer till G2 Esports sätter Lenovo Legion några av världens bästa spelriggar i händerna på några av världens bästa proffsspelare. Vi har skapat flera hologram som visats under tävlingarna.

Huaweis popup-event i köpcentrum runt om i Skandinavien blev en succé. Vi producerade hologram samt installerade tre holografiska displayer i bakväggen. 

Dracula fick stor uppmärksamhet i samband med Kungliga Operans uruppförande 2017 – första gången som vampyren tog ton på en stor operascen. Vi skapade flera hologram och artwork till Dracula och Kungliga Operan. 

Oticon är en världsledande tillverkare av hörapparater och tillbehör. För en mässa i Orlando, USA valde Oticon holografiska displayer från Realfiction. 

Med över 100 miljoner spelare varje månad, är League of Legends det mest spelade spelet i världen. Som officiella sponsorer till G2 Esports sätter Lenovo Legion några av världens bästa spelriggar i händerna på några av världens bästa proffsspelare. Vi har skapat flera hologram som visats under tävlingarna.

Envirotainer är världsledande inom temperaturkontrollerade containrar för läkemedelsindustrin. Att följa rätt protokoll i hanteringen är livsavgörande. SUTEKI utvecklade en VR-simulator där personal kunde träna upp sina färdigheter i hur man hanterar Envirotainers containrar.

För Italienska Staten tog vi fram en körupplevelse med bil i VR där besökarna fick sätta sig i en riktigt Fiat 500 med ett HTC Vive VR-headset och uppleva en underbar körupplevelse längst vackra Amalfikusten i Italien. Utanför den 3d-modellerade bilens alla fönster kunde de se en riktig 360 film av Amalfikusten. Kampanjen blev en succé och användes av Italienska Staten för marknadsföring i flertalet länder runt om i världen

SUTEKi utvecklade ett VR-spel till till Samsung och BMW inför lanseringen av en ny smartphone samt BMW i3. Spelet gick ut på att köra runt i en BMW i3 längst en futuristisk bana uppe i rymden och plocka så många Samsung Galaxy Note 8 som möjligt.

SUTEKI levererade en VR-simulator och utvecklade en VR-upplevelse till vår kund Spotifys sommarfest. VR-upplevelsen blev otroligt populär och omtyckt av gästerna.

Merck är ett globalt läkemedels- och life science-bolag. Till deras säljavdelning i Tyskland och Österrike tog vi fram en POS-app i AR. Med appen kan Mercks säljare visa hur olika POS-material gör sig väl på ett apotek. Respektive apoteksansvarig farmaceut kan sen lägga en beställning direkt via appen.

Med hjälp av mobiltelefonen kan Envirotainer nu exponera sina enorma containrar på ett imponerande och engagerande sätt.

Till Samsung byggde vi ett spel i Augmented Reality. Spelet var en del av Telias kampanj inför lanseringen av Samsung Note 9. Spelet gick ut på att hitta olika skattkistor fyllda med guld på utvalda ställen i Sverige. De som lyckades få ihop mest guld vann en Samsung Note 9. Sista skattkistan var alltid placerad inne i en Teliabutik.

Tillsammans  med Accenture i Tyskland utvecklade SUTEKI en holografisk AI Concierge som har sitt syfte i att före en konversation med besökare inom retail, museum, flygplatser, hotell och restauranger. Projektet lanserades under Websummit 2016 och inför Accentures Diamond clients.

McDonald’s Skandinavien hade utmaningar att sammanställa rapporter veckovis, vilket krävde 2 ekonomer som granskade hundratals av mikrotransaktioner. Det var extremt tidskrävande och det skedde flertalet mänskliga misstag. SUTEKI utvecklade en mjukvara som används för att automatisera uppgifter som annars skulle utföras manuellt av en människa. Resultat: 768 timmar
frigjorda, 260% avkastning och 100% minskade misstag.

På mässorna Advanced Engineering & Elektronik i Göteborg, presenterade Suteki för första gången i världshistorien en holografisk mässvärd byggd på en AI. Mässvärden Hewo kommer att finnas i entrén till mässan och kommer bland annat att kunna förenkla besökarnas navigering i mässhallen.  genom att svara på direkta frågor.

svg

NovaMedia hade som ambition att skapa den bästa kundupplevelsen och kundsupporten för lotteri i Sverige. För att uppnå detta valde de SUTEKIs AI-lösning för kundtjänst.

Ai-leen är en AI-värd som bygger på machine learning-teknik och är utvecklad för att svara på frågor och visualisera olika processer och funktioner som rör Envirotainers produktsortiment. Hon är särskilt användbar som mässvärd och har blivit väl omtyckt bland sina nya kollegor.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundare har kommit till Metaverse tack vare staden Wien och han vill prata med dig. Ställ frågor som “Hur känns det att bara existera som en avatar?” Eller “Hur påverkas din libido av att endast se pixlade människor?”

Nu har du chansen att ställa dina brännheta frågor till honom i Metaverse!

Vi är stolta över att presentera Spatial.io, en ny innovativ plattform som tar virtuella möten och evenemang till en helt ny nivå. Med Spatial.io kan användare skapa sin egen avatar och utforska en metaverse-miljö med andra användare från hela världen.

Onboarding av nya medarbetare är ett områden där HR kan dra stor nytta av Metaverse. Istället för en tre timmar lång presentation över videolänk, vilket kan leda till trötta ögon, begränsad kreativitet och effektivitet, kan nyanställda få en virtuell introduktion och träffa nya  kollegor i ett delat virtuellt rum. Det ger en mycket starkare känslan av närvaro och plats.

I Yamahas SMT virtuella showroom kan du utforska deras Intelligent Total Line Solution och programvarufunktioner i en helt immersiv 3D-miljö. Med all information du behöver tillgänglig vid dina fingertoppar kan du enkelt lära dig om Yamahas produkter och lösningar i din egen takt. Upptäck möjligheterna och upplev framtiden för produktion med Yamaha.

Vi har den perfekta lösningen för detaljhandelsföretag som vill skapa en engagerande kundupplevelse – Web VR Showroom. Vår plattform gör det möjligt för dig att visa upp dina produkter genom interaktiva 3D-modeller och bildgallerier. Du kan till och med ladda upp avancerat innehåll som produktvideor för att förbättra kundupplevelsen. Dessutom länkar vi sömlöst samman dessa virtuella skärmar med din e-butik, vilket gör det enkelt för kunderna att köpa de produkter de är intresserade av.

Servier Laboratories är ett internationellt läkemedelsföretag med huvudkontor i Frankrike och styrs av en ideell stiftelse.

Den virtuella utställningshallen handlar om att presentera produktportföljen och tjänsterna. Det är en utmärkt lösning för att öka antalet potentiella kunder online. Servier deltar i många evenemang under året, så det här är en utmärkt lösning för att täcka online-aktiviteter. Utställningshallen är webbaserad och tillgänglig 24/7.

Hexagon är ett globalt företag som har valt att underlätta samarbeten inom försäljning, utbildningar och events. Idag kan Hexagon demonstrera sina produkter, samt genomföra utbildningar och events direkt i miljön på alla sina marknader. 

Linet hade som mål att utveckla ett virtuellt showroom med en 3D-portföljpresentation för sina kunder. Genom att ta hänsyn till Linets specifika behov och önskemål designades ett skräddarsytt virtuellt showroom med högkvalitativa 3D-modeller, produktbeskrivningar och möjligheten att testa och förstå alla produkters möjligheter. Plattformen erbjuder en dynamisk och mångsidig produktpresentation som är globalt tillgänglig.

AstraZeneca, var huvudsponsor för den 16:e Pragkonferensen som arrangerades av Society for Radiation Oncology, Biology, and Physics. För att förbättra den virtuella upplevelsen för gästerna som deltog i konferensen online designade  vi ett virtuellt showroom. AstraZenecas tillhandahöll också information om deras produkter för behandling av cancer, vilket gjorde det möjligt för deltagarna att lära sig mer om de senaste framstegen inom cancerbehandling. Plattformen erbjuder en dynamisk och mångsidig produktpresentation som är globalt tillgänglig.

PepsiCo, inc, är ett amerikanskt multinationellt livsmedelsföretag och dryckestillverkare som valde att testa beröringsfri teknik från Ultraleap för beställning av snabbmat. Bl.a. fann man att beröringsfri beställning var ergonomiskt överlägsen pekskärmar. 

beröringsfri teknik

Innovativ teknologi förändrar sättet vi interagerar med digitala skyltar och möjligheterna är oändliga. Tänk dig att kunna nå in i en digital skylt och manipulera objekt på skärmen utan någon fysisk kontakt – det är precis vad haptisk teknologi kan åstadkomma.

Ultraleap TouchFree är en komplett lösning som gör det enkelt att distribuera snabb och smidig beröringsfri interaktion med hjälp av geststyrning. Testa den idag och upptäck själv varför konsumenter värdesätter beröringsfri interaktion högre än pekskärmar och mobila lösningar.

SUTEKI hade nyligen äran att tala vid Fashion Awards 2022, där vi diskuterade frågan om modebranschen har råd att missa Metaverse-tåget. Vårt tal möttes med entusiasm från branschledare och vi var glada över att kunna inspirera kring alla spännande möjligheter som erbjuds med Metaverse.

Vi blev inbjudna att tala under Modebranschens Dag 2018 om hur man kan skapa ett engagemang med innovativ teknik i butiker. 

Vid Habit Impact Day presenterade Suteki hur AI bidrar till hållbarhet inom modeindustrin, med särskild fokus på Levi Strauss & Co. De har använt AI för att minska farliga kemikalier och optimera vattenförbrukning i produktionen. Vårt syfte var att belysa teknikens potential att revolutionera hållbarhetsinsatserna inom modebranschen.

Sveriges statsminister kallar årligen hem sina ambassadörer för en samlad diskussion. I detta sammanhang bjöd Ericsson in SUTEKI för att prata om 5G-teknologi, dess betydelse för branschen samt vad det kan innebära för både näringslivet och teknikutvecklingen. SUTEKI tog tillfället i akt att dela med sig av insikter och erfarenheter med ambassadörerna.

Det var fantastiskt kul att få föreläsa på Mötesbaren som arrangerades av Eventeffect på United Spaces i Waterfront Building den 15 juni. Det var en härlig säsongsavslutning där över 150 personer samlades för att nätverka och delta i inspirerande föreläsningar. Att få dela uppslukande tekniska upplevelser inom Hologram, AI, VR och AR var verkligen en glädje.

Vill du disskutera En idé?

Vi skulle bli glada att höra från dig. Vänligen boka ett onlinemöte eller ring oss för att diskutera hur vi kan hjälpa dig.