Skip to content

 

 

 

UTEKI AB behandlar personuppgifter i syfte att förse intresserade företag med information och offerter rörande våra produkter och tjänster, samt befintliga kunder med offerter, orderbekräftelser och fakturor. Behandlingen av personuppgifter är nödvändig för att tillhandahålla våra tjänster inom 3d-visualisering och programmering.

 

Personuppgifterna finns sparade i följande 3:e partssystem:

·        Pipedrive (CRM-system)

·        Bokio (offert, order och faktureringssystem)

·        Mejlklienten Gsuite förutsatt att kommunikation skett genom email)

·        Amazon AWS (molntjänst för lagring av data)

 

Vi samlar in personuppgifter genom:

·        Bokade möten

·        Mejl från potentiella kunder

·        Besökare i våra mässmontrar

·        Telefonsamtal med potentiella kunder

·        Personer som ringer genom vår AI-supportmjukvara HEWO licensierad av våra kunder

 

Hur vi använder insamlade personuppgifter

Vi använder den information som vi samlar in på olika sätt för att tillhandahålla våra tjänster inom 3D-visualisering och programmering samt för att bibehålla kontakten med de företag som visat intresse för våra tjänster inklusive följande:

 

Drift
Vi använder personuppgifter för att driva, underhålla, förbättra och tillhandahålla alla funktioner i våra 3d-visualiserings- och programmeringstjänster, tillhandahålla de tjänster och information du begär, att svara på kommentarer och frågor och att ge support till användare av våra 3d-visualiserings- och programmeringstjänster.

 

Kommunikation
Vi kan använda en potentiell eller befintlig kunds e-postadress eller annan information för kontakt rörande support, upplysa om 3d-visualiserings- och programmeringstjänster som erbjuds av oss, förfrågningar kring våra tjänster, inbjudningar till evenemang vi deltar i, offerter, orderbekräftelser och fakturering.

 

Förbättringar
Vi använder informationen för att förbättra och utveckla våra tjänster, utveckla nya produkter, tjänster, funktioner och funktionalitet.

 

Google Analytics
Vi använder Google Analytics för att mäta och utvärdera beteende och trafik på webbplatsens publika sidor. Google drives oberoende av oss och har sin egen integritetspolicy, vilket vi starkt föreslår att du granskar. Google kan använda informationen som samlats in via Google Analytics för att utvärdera användarnas och besökarnas aktivitet på vår webbplats. Mer information finns i Google Analytics: s integritet och datadelning.

 

Vi vidtar åtgärder för att skydda den tekniska information som samlas in av vår användning av Google Analytics. Uppgifterna som samlas in kommer endast att användas på ett behov av att känna till grund för att lösa tekniska problem, administrera webbplatsen och identifiera besökarens preferenser. Men i det här fallet kommer uppgifterna att vara i icke-identifierbar form. Vi använder inte någon av dessa uppgifter för att identifiera besökare eller användare.

 

 

Till vem delar vi informationen

Med undantag för vad som beskrivs i denna policy kommer vi inte avsiktligt att avslöja de personuppgifter eller klientdata som vi samlar in eller lagrar till tredje part utan samtycke från från besökare, användare eller klient. Vi kan avslöja information till tredje part om du samtycker till oss så, såväl som under följande omständigheter:

 

Andra användare i ditt företagskonto

Viss information om din användning av våra tjänster är tillgängliga för dina arbetskollegor eller din arbetsgivare vid en förfrågan.

 

Tjänsteleverantörer

Vi arbetar med tredjepartsleverantörer som tillhandahåller webbplats, applikationsutveckling, hosting, underhåll och andra tjänster för oss. Dessa tredje parter kan ha tillgång till eller behandla personuppgifter eller klientdata som en del av tillhandahållandet av dessa tjänster för oss. Vi begränsar informationen som tillhandahålls till dessa tjänsteleverantörer till det som är rimligt nödvändigt för dem att utföra sina uppgifter, och våra avtal med dem kräver att de behåller sekretessen för sådan information.

 

Lagstiftning, juridisk process och efterlevnad

Vi kan avslöja personuppgifter eller annan information om så krävs enligt lag eller i god tro att en sådan åtgärd är nödvändig för att följa gällande lagar, som svar på en ansvarsfull domstolsorder, rättslig eller annan offentlig dom eller rättegång, eller att annars samarbeta med brottsbekämpande myndigheter eller andra myndigheter.

 

Vi förbehåller oss också rätten att avslöja personuppgifter eller annan information som vi anser i god tro är lämplig eller nödvändig för att (i) vidta försiktighetsåtgärder mot ansvar, (ii) skydda oss eller andra mot bedrägliga, kränkande eller olagliga användningar eller aktiviteter , (iii) utreda och försvara oss mot eventuella krav från tredje part eller påståenden, (iv) skydda tjänstens säkerhet eller integritet och eventuella anläggningar eller utrustning som används för att tillhandahålla tjänsten, eller (v) skydda vår egendom eller annan laglig rättigheter, upprätthålla våra avtal, eller skydda andras rättigheter, egendom eller säkerhet.

 

Ägarändring

Information om användare och besökare, inklusive personuppgifter, kan avslöjas och överlåtas på annat sätt till en förvärvare, efterträdare eller uppdragsgivare som en del av fusion, förvärv, skuldfinansiering, försäljning av tillgångar eller liknande transaktion, såväl som i händelse av insolvens, konkurs eller fordran där information överförs till en eller flera tredje parter som en av våra affärstillgångar och endast om mottagaren av användar- eller besökardata förbinder sig med en sekretesspolicy som har villkor som i huvudsak överensstämmer med denna sekretesspolicy.

 

Klientdata kan överföras fysiskt eller elektroniskt till en förvärvare eller efterträdare eller innehavare som en del av fusion, förvärv, skuldfinansiering, försäljning av tillgångar eller liknande transaktioner, såväl som i händelse av insolvens, konkurs eller mottagande i vilken information överförs till en eller flera tredje parter som en av våra affärstillgångar, med det enda syftet att fortsätta driften av tjänsten och endast om mottagaren av klientdata förbinder sig med en sekretesspolicy som har villkor som i huvudsak överensstämmer med detta Integritetspolicy.

 

Dina val

Tillgång, korrigering och radering

Vi respekterar dina sekretessrättigheter och ger dig rimlig tillgång till de personuppgifter som du kan ha tillhandahållit genom din användning av våra tjänster. Om du vill komma åt eller ändra andra personuppgifter vi har lagrat om dig eller för att begära att vi tar bort eller överför information om dig som vi har lagrat, kan du kontakta oss enligt beskrivningen i ”Hur kontaktar du oss ”avsnittet.

 

Du kan när som helst uppdatera, korrigera eller radera din kontoinformation och inställningar genom att kontakta oss. Du kan avstå från att dela med dig av vissa personuppgifter.

 

Vid varje tillfälle kan du motsätta dig behandlingen av dina personuppgifter, med legitima skäl, om inte annat följer av gällande lag. Om du anser att din rätt till integritet som beviljats av tillämpliga dataskyddslagar har överträtts, kontakta Uteki’s dataskyddspersonal på hello@suteki.se. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna.

 

Denna bestämmelse gäller inte personuppgifter som ingår i klientdata. I det här fallet är hanteringen av Klientdata föremål för kundens egen integritetspolicy, och eventuell begäran om åtkomst, korrigering eller radering bör göras till kunden som ansvarar för uppladdning och lagring av sådan data i tjänsten.

 

Navigationsinformation

Du kan välja bort insamling av navigationsinformation om ditt besök på webbplatsen med hjälp av Google Analytics-borttagningsfunktionen.

 

Kommersiell kommunikation

Vi skickar ej kommersiell e-post eller nyhetsbrev.

TREDJEPARTYSTJÄNSTER

Personuppgifterna finns sparade i följande 3:e partssystem:

•             Pipedrive (CRM-system)

•             Bokio (offert, order och faktureringssystem)

•             Mejlklienten G Suite (förutsatt att kommunikation skett genom email)

•             Amazon AWS (molntjänst för lagring av data)

 

DATASÄKERHET

Vi följer allmänt accepterade branschstandarder för att skydda den information som lämnas till oss, både under överföring och när vi tar emot den. Vi upprätthåller lämpliga administrativa, tekniska och fysiska skyddsåtgärder för att skydda personuppgifter mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, oavsiktlig förlust, obehörig ändring, obehörig avslöjande eller tillgång, missbruk och annan olaglig form av behandling av personuppgifter som vi har. Detta inkluderar till exempel brandväggar, lösenordsskydd och andra åtkomst- och autentiseringskontroller. Vi använder SSL-teknik för att kryptera data under överföring via det offentliga internetet, och vi använder även säkerhetsfunktioner för säkerhetsprogram för att ytterligare anonymisera personuppgifter.

 

Ingen överföringsmetod över Internet, eller elektronisk lagringsmetod, är dock 100% säker. Vi kan inte garantera eller garantera säkerheten för all information du förser oss med eller som vi sparar i nödvändiga digitala verktyg vi beskrivit under ”Tredjepartstjänster”. Vi kan inte heller garantera att sådan information inte kan nås, avslöjas, ändras eller förstöras i strid med någon av våra fysiska, tekniska eller ledande skyddsåtgärder. Om du anser att dina personuppgifter har äventyrats, vänligen kontakta oss enligt avsnittet ”Kontakta oss”.

 

Om vi identifierar ett dataintrång, informerar vi er och myndigheterna om förekomsten av överträdelsen i enlighet med gällande lag.

 

DATALAGRING

Vi behåller endast de personuppgifter som samlats in från en användare så länge som användarens konto är aktivt eller på annat sätt under en begränsad tid så länge vi behöver det för att uppfylla de ändamål för vilka vi ursprungligen samlat in det, om inte annat krävs enligt lag. Vi kommer behålla och använda information som behövs för att följa våra lagliga skyldigheter, lösa tvister och genomföra våra avtal enligt följande:

Innehållet i avslutade kontakter tas bort inom 3 månader från avslutande datum.

säkerhetskopior hålls i 3 månader

faktureringsinformationen behålls under en period av 7 år i enlighet med svensk bokförings- och skattelag.

DATAÖVERFÖRING

Vi får överföra, bearbeta och lagra personuppgifter som vi samlar in via kundkontakter i centraliserade databaser och med tjänsteleverantörer i USA. USA får inte ha samma dataskyddsramverk som det land där du kan använda vår tjänst. När vi överför personuppgifter till USA skyddar vi dem enligt beskrivningen i denna sekretesspolicy.

Tjänsten HEWO lagrar personuppgifter på databaser i Sverige. Personuppgifter tillhörande kunder och potentiella kunder till UTEKI AB kommer att vara sparade i Pipedrives EU-datacenter i Frankfurt, Tyskland. Vi kommer att uppfylla GDPR-krav som ger ett adekvat skydd för överföring av personuppgifter från Europa till USA. Vi kan också överföra dina uppgifter till USA, EES eller andra länder eller regioner som Europeiska kommissionen anser vara tillräckliga för att skydda personliga data i samband med lagring och behandling av data, uppfyller dina önskemål och drift av tjänsten.

 

DATAKONTROLL OCH PROCESSER GÄLLANDE AI-TJÄNSTEN HEWO

Uteki AB (personuppgiftsbiträde) äger inte några personuppgifter insamlade via AI-tjänsten HEWO. Det är respektive kund (personuppgiftsansvarig) till Uteki AB som har licensierat AI-tjänsten HEWO som bär ansvar för sin egen integritetspolicy, vilket vi starkt föreslår att du granskar.

Endast en kund som licensierat AI-tjänsten HEWO och en användare med rätt behörighetsgrad hos kunden har rätt att få tillgång till, hämta och använda sparade personuppgifter. Uteki AB har endast vid godkännande från vår kund rätt att använda personuppgifter relaterade till AI-tjänsten HEWO i syfte att förbättra och uppdatera AI-tjänsten HEWO samt utföra underhåll.

Uteki agerar inte som registeransvarig rörande AI-tjänsten HEWO i enlighet med Europeiska unionens allmänna databeskrivningsförordning (förordning (EU) 2016/679, nedan kallad GDPR) och har inte tillhörande ansvar enligt GDPR. Uteki AB bör endast betraktas som personuppgiftsbiträde gällande AI-tjänsten HEWO.

 

 

Kunden är personuppgiftsansvarig enligt förordningen för all klientdata som innehåller personuppgifter, vilket innebär att en sådan part kontrollerar hur sådana personuppgifter samlas in och används samt fastställande av syften och sättet att behandla personuppgifter.

 

Uteki AB ansvarar inte för innehållet i de personuppgifter som finns i kunddata eller annan information som finns lagrad på sina servrar (eller dess underleverantörers servrar) enligt Kundens eller Användarens diskretion, ej heller är Uteki AB ansvarig för det sätt på vilket Kunden eller Användaren samlar, hanterar upplysningar, distribuerar eller på annat sätt behandlar sådan information.

 

ÄNDRINGAR OCH UPPDATERINGAR AV DENNA POLICY

Vänligen se denna sida regelbundet för att vara medveten om eventuella ändringar av denna policy, som vi eventuellt kan uppdatera från tid till annan. Om vi ändrar policyen kommer vi att göra den tillgänglig via våra webbplatser och tjänster samt ange datum för den senaste revisionen och överensstämma med gällande lag. Din fortsatta användning av våra tjänster efter att den reviderade policyen har trätt i kraft indikerar att du har läst, förstått och godkänt den nuvarande versionen av policyen.

 

HUR KONTAKTA OSS

Vänligen kontakta oss om du har några frågor eller kommentarer om denna policy, dina personuppgifter, våra användnings- och upplysningsförfaranden eller dina samtyckeval via e-post på hello@suteki.se. Om du känner någon oro eller önskar framföra klagomål om denna policy eller dina personuppgifter, kan du kontakta Uteki dataskyddsansvarig via e-post på nicklas@suteki.io.

 

Senast uppdaterad: 02 april 2023